پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3532
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری 24 ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، برنامه‌های «دورهمی» و «خندوانه» برای بازگشت به آنتن پس از ماه صفر آماده می‌شوند. این دو برنامه دورهمی و خندوانه عنوان پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در تیرماه سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند و فصل جاری این برنامه‌ها تا پایان سال روی آنتن شبکه نسیم خواهد بود.

جشن بزرگ سینمای ایران پس از تاخیری یک ساله، امسال برخلاف روال عادی در ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد. گفتنی است، امسال دست‌اندرکاران انجمن عالی هنر‌ها و فنون سینمایی ایران ترجیح داده‌اند به جای استفاده از جشن بزرگ سینمای ایران از «تشویق آثار برگزیده سینمای ایران» استفاده کنند.

فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در حالی به اکران خود پایان داد که در مجموع ۹۰ هزار و ۹۲۱ بلیت برای این فیلم به فروش رفت و رقم ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۶۳۰ تومان را به ثبت رساند.

از سوی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور مدرک درجه یک هنری در رشته موسیقی و نوازندگی ساز دف به عماد توحیدی اعطا شد. عماد توحیدی آهنگساز نوازنده و مدرّس نام آشنای موسیقی ایران و مؤلف نخستین کتاب آموزش دف نوازی در سال ١٣٧١ با عنوان شیوه دف نوازی است.

فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری به جشنواره بین‌المللی فیلم‌ مراقبت انسانی محیط زیستی(HECFF) کانادا راه یافت. فیلم «کولبرف» در این جشنواره که ۳۱ شهریور تا ۴ مهر سال جاری در انتاریو کانادا برگزار می‌گردد، نمایش داده می‌شود.

بابک نبی‌زاده، کارگردان «اقیانوس پشت پنجره» از حضور این فیلم به عنوان تنها نماینده ایران در بخش مسابقه آثار رقابتی جشنواره بین‌المللی«زیرو پلاس» روسیه خبر داد. قرارست این جشنواره از ۵ تا ۱۱ مهر بصورت حضوری در شهر تیومن روسیه برگزار شود.

فیلم کمدی و اکشن «مرد آزاد» که هفته پیش با عملکرد بسیار درخشان صدرنشین فروش هفتگی شده بود، این هفته نیز با مجموع فروش ۱۸٫۷ میلیون دلار در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

ا.ا / س.م

نظر شما
ارسال نظر